Flyers of folders? Wat past bij jouw doelgroep?

  • Categorie: Ondernemen
  • 15 juni 2022
  • Geschreven door: René Dekker
flyers of reclamefolder

Wil je jouw bedrijf meer onder de aandacht brengen onder je doelgroep? Gebruik maken van flyers en folders kan je daar uitstekend mee helpen. Maar kies je nu voor een uitgebreide folder? Of is je boodschap ook op een enkele pagina al duidelijk te krijgen? In dit artikel lees je de verschillen tussen folders en flyers.

Wat is het verschil tussen een folder en een flyer?

Je kunt een folder herkennen aan de volgende dingen. Het is één of zijn meerdere bedrukte vellen wat een keer of soms vaker is gevouwen. Een flyer daarentegen is niet gevouwen en bestaat uit 1 vel. Er zijn verschillende soorten folders die je ook voor verschillende doeleinden kunt gaan gebruiken.

Er zijn bijvoorbeeld reclamefolders waarin je de wekelijkse of maandelijkse aanbiedingen kunt zetten maar je hebt ook folders die je voorzien van informatie. Denk hierbij aan folders die bijvoorbeeld bij een dokter staan of een apotheek. Tevens zijn er zakelijke folders en productfolders. Zelfs een menukaart die gedrukt is als een folder zijn er.  Je kunt met een folder dus heel veel verschillende kanten op.

Waar moet je op letten?

Wil je folders drukken? Dan zal je van tevoren moeten bedenken waar je hem voor wilt gaan gebruiken. Je wilt degene die de flyer of folder gaat lezen iets meegeven, of duidelijk maken.

Kies op welke manier je de folder gevouwen wilt hebben. Wil je op een eenvoudige manier en snel een boodschap overbrengen dan kies je voor een eenvoudige folder zoals een zigzag folder of je kiest voor een wikkelfolder. Wil je de folder graag op een andere manier gevouwen hebben dan is dat ook een mogelijkheid.

Zorg ervoor dat je folder of flyer opvalt. Dit doe je onder andere door voor lekker felle kleuren te kiezen. Ook een pakkende koptekst zal veel meer in het oog vallen dan dat je maar een simpel woord zou gebruiken. Je wil dat de mensen die jouw folder bekijken dat ze nieuwsgierig worden en verder gaan lezen.

Gebruik op de folder jouw huisstijl. Dit wil zeggen dat je het logo van jouw bedrijf erop moet laten zetten bij een folder drukken of een flyer drukken.

Vind je een folder te groot en wil je liever flyers drukken? Zorg er dan voor dat je direct op de voorkant van je flyer de boodschap helder hebt. Een flyer moet meteen pakkend zijn. Verplaats je in je doelgroep en bedenken wat jij zelf op de flyer zou willen zien.

Zorg ervoor dat je eigen contactgegevens op de folder of flyer aanwezig zijn. Mocht de lezer vragen hebben dan weet die persoon in ieder geval op welke manier jij te bereiken bent.